Smarowanie silnika to kluczowy proces zapewniający jego prawidłowe działanie i długowieczność. W tej układance istotną rolę odgrywa pompa olejowa, która nie tylko odpowiada za dostarczanie oleju silnikowego do wszystkich ruchomych części, ale także za odpowiednie jego ciśnienie i przepływ. Wybór odpowiedniej pompy olejowej jest zatem niezwykle ważny, a poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci dokonać właściwego wyboru.
Decydując się na zakup pompy olejowej, warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych kryteriów. Oto najważniejsze z nich:
Dopasowanie do modelu silnika: Upewnij się, że pompa olejowa jest kompatybilna z modelem Twojego silnika. Niektóre pompy są projektowane do konkretnych marek i typów silników, co oznacza, że tylko odpowiednio dopasowana będzie właściwie spełniać swoje funkcje.
Rodzaj pompy: Na rynku dostępne są różne typy pomp olejowych, takie jak pompy: zębate, rotacyjne czy tłokowe. Każda z nich ma swoje unikalne właściwości. Pompy zębate są najczęściej stosowane w maszynach przemysłowych ze względu na swoją wytrzymałość i stabilność ciśnienia, podczas gdy pompy rotacyjne często znajdują zastosowanie w układach, gdzie wymagana jest zmienna szybkość przepływu oleju.
Ciśnienie oleju: Sprawdź, czy pompa olejowa oferuje odpowiednie ciśnienie dla Twojego silnika. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do niedostatecznego smarowania, co zwiększa ryzyko zużycia części.
Materiał wykonania: Warto zwrócić uwagę na materiały używane do produkcji pompy. Pompy wykonane z wysokiej jakości materiałów, takich jak stopy aluminium czy stal szlachetna, zapewniają dłuższą żywotność i odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Wydajność i efektywność: Upewnij się, że pompa jest w stanie efektywnie dystrybuować olej w wysokiej temperaturze roboczej i pod dużym obciążeniem. Wydajne pompy zmniejszają zużycie oleju i wspierają tę samą żywotność silnika.
Kolejnym istotnym aspektem zakupu pompy olejowej jest przeanalizowanie cech i funkcji, które odróżniają poszczególne modele:
Pompy z wbudowanym zaworem bezpieczeństwa: Zapewniają dodatkową ochronę przed nadmiernym wzrostem ciśnienia oleju, co może ochronić układ przed uszkodzeniem.
Sterowanie elektroniczne: Nowoczesne pompy olejowe mogą być wyposażone w inteligentne systemy sterowania, które automatycznie dostosowują się do obciążenia silnika, co zwiększa ich wydajność.
Kompaktowe konstrukcje: W pojazdach, gdzie przestrzeń jest ograniczona, warto zwrócić uwagę na kompaktowe modele, które zapewniają takie samo działanie przy mniejszym rozmiarze i wadze.
Wybierając pompy olejowe, pamiętaj, że to inwestycja w trwałość i niezawodność Twojego silnika. Właściwie dobrana pompa zespoli cały układ smarowania, zapewniając długie i bezawaryjne działanie silnika.
Najlepszy ranking -> Smarowanie silnika Rodzaj Pompy olejowe. Średnia cena to: 510 zł. Wybrane 20 z 2520 produktów. Najlepszy to: FEBI BILSTEIN Pompa olejowa 19416, średnia cena 478 zł (trend: maleje, dostępność w sklepach: 4 szt.). Ceny od 80 zł do 842 zł. Najtańszy: Elring Uszczelka, pompa olejowa 809.451 za 80 zł (trend: stała) jest w tylu sklepach: 5. Najdroższy: Pompa oleju Pierburg 7.07381.03.0 za 842 zł (trend: maleje) kupisz w tylu sklepach: 4. Najlepszy producent: FEBI BILSTEIN.
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym Ilość zębów: 23 balení: 1
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
POMPA OLEJU PIERBURG 707919170 038115105C VAG
Pompa oleju Pierburg 7.07919.17.0
autodoc.pl
PIERBURG 7.07919.17.0 Pompa olejowa
Pompa oleju pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA FABIA II, OCTAVIA II, ROOMSTER, SUPERB II, YETI 1.9D/2.0D 10.01-12.17
3. Elring Uszczelka, pompa olejowa 809.451
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka gumowo-metalowa Strona zabudowy: po stronie silnika balení: 1 Počet jednotek balení: 1
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka gumowo-metalowa Strona zabudowy: po stronie silnika balení: 1 Počet jednotek balení: 1
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
e-Motoryzacyjny.pl
USZCZELKA POKR. ROZRZĄDU OPEL
Uszczelka, pompa olejowa Elring 809.451
USZCZELKA POMPY OLEJU ELRING 809 451 5638611 OPEL
autodoc.pl
ELRING 809.451 Uszczelka, pompa olejowa
Uszczelka pompy oleju ELRING 809.451
2. FAI Pompa olejowa FAI OP205
null
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Pompa oleju FAI AutoParts OP205 0646041
Pompa oleju FAI Autoparts OP205
Pompa Oleju Opel Kadett E 1.4 1.6 D 1.6 Ascona C 1.6
3. PIERBURG Pompa oleju 7.07919.17.0 7.07919.17.0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym Ilość zębów: 23 balení: 1
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
POMPA OLEJU PIERBURG 707919170 038115105C VAG
Pompa oleju Pierburg 7.07919.17.0
autodoc.pl
PIERBURG 7.07919.17.0 Pompa olejowa
Pompa oleju pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA FABIA II, OCTAVIA II, ROOMSTER, SUPERB II, YETI 1.9D/2.0D 10.01-12.17
Powiem Wam, że ceny tych pomp olejowych czasem potrafią przyprawić o ból głowy. Najtańsza za 3 zł? Brzmi podejrzanie. Jak coś takiego w ogóle może podejść do silnika? Z drugiej strony, 1497 zł za pompę PIERBURGA – to już czysta ekstrawagancja! FAI OP258 za 404 zł wygląda na rozsądny wybór. Kiedyś kupiłem tanią część do samochodu i po miesiącu musiałem wymieniać na nowo – bardziej bolało niż cholera… Zawsze warto zainwestować trochę więcej w solidny produkt. 😊
Z rankingami to jak z pogodą – niby wszystko jest na papierze, a jak przyjdzie co do czego, to zawsze coś zaskoczy. FAI OP258 wygląda obiecująco, ale kto wie, czy nie rzęzi jak stary traktor przy niskich obrotach. Za FEBI BILSTEIN za 3 zł to chyba nawet kawa w Starbucksie nie wyjdzie, a tu proszę, pompa olejowa. Tyle, że dostępność tej jednej sztuki to jak polowanie na jednorożca! Szczęśliwy ten, kto złapie. 😄
Powiem Wam, że ceny tych pomp olejowych czasem potrafią przyprawić o ból głowy. Najtańsza za 3 zł? Brzmi podejrzanie. Jak coś takiego w ogóle może podejść do silnika? Z drugiej strony, 1497 zł za pompę PIERBURGA – to już czysta ekstrawagancja! FAI OP258 za 404 zł wygląda na rozsądny wybór. Kiedyś kupiłem tanią część do samochodu i po miesiącu musiałem wymieniać na nowo – bardziej bolało niż cholera… Zawsze warto zainwestować trochę więcej w solidny produkt. 😊
Z rankingami to jak z pogodą – niby wszystko jest na papierze, a jak przyjdzie co do czego, to zawsze coś zaskoczy. FAI OP258 wygląda obiecująco, ale kto wie, czy nie rzęzi jak stary traktor przy niskich obrotach. Za FEBI BILSTEIN za 3 zł to chyba nawet kawa w Starbucksie nie wyjdzie, a tu proszę, pompa olejowa. Tyle, że dostępność tej jednej sztuki to jak polowanie na jednorożca! Szczęśliwy ten, kto złapie. 😄