Oleje silnikowe to kluczowy element utrzymania silnika w dobrej kondycji. Ich różnorodność na rynku może przytłaczać, zwłaszcza jeśli chodzi o ich lepkość. Dzisiaj przybliżymy nieco temat olejów silnikowych o lepkości 20W-50, które mogą być idealnym wyborem dla wielu właścicieli starszych pojazdów lub tych używanych w cięższych warunkach.
Lepkość 20W-50 w oleju silnikowym oznacza, że olej jest odpowiednio gęsty, by ochronić silnik zarówno w niskich temperaturach, jak i w cieplejszych klimatach. Ale co faktycznie znaczy ta wartość? 20W to wskaźnik temperatury zimowej (w angielskim 'Winter’), co oznacza, że olej zachowuje swoje właściwości nawet w niższych temperaturach, choć w naszych warunkach klimatycznych nie oznacza to bardzo silnych mrozów. 50 to wskaźnik lepkości w wysokich temperaturach – świadczy o grubości warstwy olejowej, która chroni elementy silnika przed zużyciem podczas gorących dni lub intensywnego obciążenia.
Przy wyborze oleju silnikowego 20W-50 warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów:
Specyfikacje i normy: Sprawdź, czy olej spełnia wymagania producenta Twojego pojazdu. Ważne są aprobaty i specyfikacje, takie jak API czy ACEA.
Syntetyczny czy mineralny: Oleje mogą być na bazie syntetycznej, półsyntetycznej lub mineralnej. Oleje mineralne są często preferowane do starszych pojazdów, ale syntetyczne zapewniają lepsze właściwości smarne i ochronne.
Dodatki: Warto zwrócić uwagę na dodatki, które mogą poprawić właściwości oleju, takie jak przeciwutleniacze, detergenty czy modyfikatory tarcia.
Dla użytkowników, wybierających oleje klasy 20W-50, istotne jest zrozumienie, że są one najlepiej dopasowane do pojazdów starszej generacji lub silników pracujących w trudnych warunkach cieplnych. Zbyt gęsty olej w nowoczesnym, precyzyjnie szerokościowym silniku może powodować opory cieczy, w efekcie prowadząc do wyższej niż normalna temperatury pracy.
Wybierając olej 20W-50, w obszernym wyborze na rynku, można zauważyć, że nie wszystkie produkty są takie same. Różne marki oferują rozpoznawalne cechy i dodatki, które mogą wpływać na wydajność i trwałość silników. Bez względu na wybrany produkt, zawsze upewnij się, że jest on zgodny z wymaganiami Twojego silnika, co dodatkowo wpłynie na jego żywotność i efektywność pracy.
Najlepszy ranking -> Oleje silnikowe Lepkość 20W-50. Średnia cena to: 149 zł. Wybrane 20 z 2772 produktów. Najlepszy to: BEL-RAY V-Twin 4T Mineral 20W50 4L, średnia cena 192 zł (trend: maleje, dostępność w sklepach: 2 szt.). Ceny od 20 zł do 320 zł. Najtańszy: Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 1L za 20 zł (trend: stała) jest w tylu sklepach: 3. Najdroższy: Amsoil Synthetic V-Twin (Mcv) 20W50 3.78L za 320 zł (trend: rośnie) kupisz w tylu sklepach: 1. Najlepszy producent: BEL-RAY.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Lepkość
Pojemność
Rodzaj paliwa
Rodzaj oleju
Klasa API
Seria
Normy producentów
1
BEL-RAY V-Twin 4T Mineral 20W50 4L
1 opinia
BEL-RAY
20W-50
4L
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 1L
1 opinia
Orlen
20W-50
1L
Uniwersalny
Mineralny
CF-4, SG
CLASSIC LIFE+
n/a
3
Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 4,5l
1 opinia
Orlen
20W-50
4,5L
Uniwersalny
Mineralny
CF-4, SG
CLASSIC LIFE+
n/a
4
Amsoil Synthetic V-Twin (Mcv) 20W50 3.78L
1 opinia
Amsoil
20W-50
3,78L
Motocyklowy
n/a
n/a
n/a
n/a
5
BEL-RAY V-Twin 4T Semisynthetic 20W50 4L
1 opinia
BEL-RAY
20W-50
4L
n/a
półsyntetyczny
n/a
n/a
n/a
6
Petro-Canada SUPREME 20W-50 1L
1 opinia
Petro-Canada
20W-50
1L
Benzynowy
Syntetyczny
n/a
n/a
n/a
7
Motul 7100 4T 20W-50 4L
1 opinia
Motul
20W-50
4L
Benzynowy
Syntetyczny
n/a
n/a
n/a
8
MOTUL 7100 4T 20W50 (motocyklowy) 1L MOTUL 104103
1 opinia
Motul
20W-50
1L
n/a
syntetyczny
n/a
n/a
16700, 16700., API SL/SJ/SH/SG, JASO MA M033MOT053
BEL-RAY V-Twin 4T Mineral 20W50 4L - mineralny olej motocyklowy
Olej Silnikowy 20W50 Minerał Bel-Ray Do Harley Davidson 4 Litry
2. Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 1L
Oleje silnikowe należą do grupy najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Ich podstawowym zadaniem jest wytworzenie cienkiej błony, zwanej filmem olejowym na styku współpracujących elementów. Prócz tego olej krążący w silniku musi odprowadzać ciepło od najbardziej obciążonych temperaturowo podzespołów. Dodatki zawarte w recepturze oleju pomagają utrzymać sadze i osady w formie zawiesiny, co bardzo korzystnie wpływa na kondycję jednostki napędowej.
Olej silnikowy platinum classic life+ 20w-50 to wielosezonowy olej mineralny, opracowany z myślą o ochronie silników o znacznym przebiegu, zarówno benzynowych jak i silników diesla. Starannie dobrane dodatki uszlachetniające pozwalają na utrzymywanie osadów w postaci zawiesiny, co jest szczególnie istotne w przypadku wysłużonych jednostek napędowych. Formuła ,,reduce oil consumption" pozwala na ograniczenie wycieków oraz zużycia oleju.
Oleje silnikowe należą do grupy najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Ich podstawowym zadaniem jest wytworzenie cienkiej błony, zwanej filmem olejowym na styku współpracujących elementów. Prócz tego olej krążący w silniku musi odprowadzać ciepło od najbardziej obciążonych temperaturowo podzespołów. Dodatki zawarte w recepturze oleju pomagają utrzymać sadze i osady w formie zawiesiny, co bardzo korzystnie wpływa na kondycję jednostki napędowej.
SUPREME 20W-50 1 l. olej silnikowy technologia syntetyczna Supreme API SM/CF Multigrade Motor OILS Petro Canada Supreme Motor Oils (SMO) są zaawansowanymi technologicznie środkami smarnymi przystosowanymi do smarowania silników w samochodach osobowych i lekkich dostawczych. SMO zostały wytworzone z ultra czystej (HT) wielokrotnie hydrokrakowanej bazy olejowej Petro Canada, oraz z udziałem najnowszych osiągnięć osiągnięć dziedziny dodatków uszlachetniających co w sumie zapewniło niespotykaną d...
Dane techniczne:
Rodzaj paliwa
Benzynowy
Rodzaj oleju
Syntetyczny
Lepkość
20W-50
Pojemność
1L
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
SUPREME 20W-50 1 l. olej silnikowy technologia syntetyczna
3. Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 4,5l
Olej silnikowy platinum classic life+ 20w-50 to wielosezonowy olej mineralny, opracowany z myślą o ochronie silników o znacznym przebiegu, zarówno benzynowych jak i silników diesla. Starannie dobrane dodatki uszlachetniające pozwalają na utrzymywanie osadów w postaci zawiesiny, co jest szczególnie istotne w przypadku wysłużonych jednostek napędowych. Formuła ,,reduce oil consumption" pozwala na ograniczenie wycieków oraz zużycia oleju.
Ostatnio próbowałam rozgryźć, który olej silnikowy 20W-50 wybrać do naszego rodzinnego auta. U znajomych przetestowaliśmy BEL-RAY i Orlen, i było jak w słynnym dowcipie: „Chcesz szybko, tanio czy dobrze?”. BEL-RAY to prawdziwy król, ale cena rośnie szybciej niż moje rachunki za prąd! Z kolei Orlen za 22 zł to niemal jak woda ze złotym opakowaniem. Ostatecznie, wzięłam BEL-RAY, bo przynajmniej silnik nie narzeka. 😅
Hej! 😊 Z ciekawości przejrzałam ten ranking olejów o lepkości 20W-50 i powiem szczerze, że nie spodziewałam się aż takiej rozpiętości cenowej! BEL-RAY wygląda na świetny wybór, ale cena to już konkret. W sumie to zawsze miło zobaczyć, że Orlen ma coś w przystępnej cenie, choć design opakowania mógłby być bardziej nowoczesny. Czy ktoś używał tego Motula? Cena zwala z nóg, ale zastanawiam się, czy rzeczywiście jest tego wart. 🤔
Ostatnio próbowałam rozgryźć, który olej silnikowy 20W-50 wybrać do naszego rodzinnego auta. U znajomych przetestowaliśmy BEL-RAY i Orlen, i było jak w słynnym dowcipie: „Chcesz szybko, tanio czy dobrze?”. BEL-RAY to prawdziwy król, ale cena rośnie szybciej niż moje rachunki za prąd! Z kolei Orlen za 22 zł to niemal jak woda ze złotym opakowaniem. Ostatecznie, wzięłam BEL-RAY, bo przynajmniej silnik nie narzeka. 😅
Hej! 😊 Z ciekawości przejrzałam ten ranking olejów o lepkości 20W-50 i powiem szczerze, że nie spodziewałam się aż takiej rozpiętości cenowej! BEL-RAY wygląda na świetny wybór, ale cena to już konkret. W sumie to zawsze miło zobaczyć, że Orlen ma coś w przystępnej cenie, choć design opakowania mógłby być bardziej nowoczesny. Czy ktoś używał tego Motula? Cena zwala z nóg, ale zastanawiam się, czy rzeczywiście jest tego wart. 🤔