Wybór odpowiedniego oleju silnikowego jest kluczowy dla prawidłowej pracy silnika samochodowego. Klasa jakości API SG to oznaczenie, które wskazuje na specyfikację, jaką dany olej spełnia. Wprowadzona została w 1989 roku, przeznaczona głównie dla silników benzynowych wyprodukowanych przed rokiem 1993. Oleje w tej klasie są już stosunkowo wiekowe, ale nadal mogą być używane w starszych modelach aut. W poniższym tekście odpowiem na najważniejsze pytania, jakie mogą pojawić się przy zakupie oleju API SG oraz udzielę kilku praktycznych porad.
Co oznacza klasa jakości API SG? API (American Petroleum Institute) to organizacja tworząca standardy jakościowe dla olejów silnikowych. Klasa SG jest dedykowana do samochodów benzynowych z lat 1989-1993 i oferuje podstawowe właściwości zapewniające ochronę i smarowanie.
Przy wyborze oleju silnikowego, kluczowe pytania, które należy sobie zadać, to:
Czy mój samochód jest dostosowany do oleju klasy SG? Jeśli pojazd został wyprodukowany pomiędzy rokiem 1989 a 1993, olej SG powinien być odpowiedni. Przed zakupem warto sprawdzić zalecenia producenta samochodu.
Jakie są warunki użytkowania mojego samochodu? Jeśli samochód jest używany w szczególnie trudnych warunkach, takich jak duże nasilenie miejskiego ruchu lub ekstremalne temperatury, warto rozważyć dodatkowe właściwości ochronne, które nie są dostępne w olejach SG.
Kiedy już zdecydujesz się na kategorię API SG, pod uwagę weź następujące cechy, które odróżniają poszczególne modele olejów:
Lepkość: Oleje różnią się lepkością, co wpływa na ich zachowanie w różnych temperaturach. Upewnij się, że wybierasz olej o lepkości zalecanej przez producenta samochodu.
Dodatki ochronne: Choć SG to podstawowa klasa, niektóre oleje mogą zawierać dodatki, które minimalnie zwiększają ochronę silnika przed zużyciem.
Ostateczny wybór oleju API SG powinien być dobrze przemyślany i dostosowany do potrzeb konkretnego pojazdu. Chociaż ten standard jest obecnie rzadziej spotykany, wciąż można znaleźć na rynku oleje tej klasy przeznaczone dla starszych modeli samochodów. Klucz to upewnienie się, że wybrany produkt będzie odpowiedni dla codziennych warunków użytkowania twojego samochodu.
Najlepszy ranking -> Oleje silnikowe Klasa jakości API SG. Średnia cena to: 141 zł. Wybrane 20 z 2772 produktów. Najlepszy to: Valvoline DuraBlend 4T 10W-40 1L, średnia cena 35 zł (trend: stała, dostępność w sklepach: 2 szt.). Ceny od 20 zł do 360 zł. Najtańszy: Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 1L za 20 zł (trend: stała) jest w tylu sklepach: 3. Najdroższy: Motul 300V Factory Line 4T 15W-50 4L za 360 zł (trend: stała) kupisz w tylu sklepach: 3. Najlepszy producent: Motul.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj paliwa
Lepkość
Pojemność
Klasa jakości
Klasa API
Rodzaj oleju
Seria
Normy producentów
1
Valvoline DuraBlend 4T 10W-40 1L
1 opinia
Valvoline
Benzynowy
10W-40
1L
API SG; JASO MA
SG
n/a
n/a
n/a
2
Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 1L
1 opinia
Orlen
Uniwersalny
20W-50
1L
n/a
CF-4, SG
Mineralny
CLASSIC LIFE+
n/a
3
Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 4,5l
1 opinia
Orlen
Uniwersalny
20W-50
4,5L
n/a
CF-4, SG
Mineralny
CLASSIC LIFE+
n/a
4
Motul 5100 10W-40 4L
30 opinii
Motul
Uniwersalny
10W-40
4L
API SL/SJ/SH/SG, JASO MA2 M033MOT073
SL/SJ/SH/SG
Półsyntetyczny
n/a
15200, 15200., API SL/SJ/SH/SG, JASO MA M033MOT054
5
Motul 300V Factory Line 4T 15W-50 4L
1 opinia
Motul
Uniwersalny
15W-50
4L
API SG, JASO T904
SG
n/a
n/a
n/a
6
Motul 7100 Ester 4T 10W-40 4L
1 opinia
Motul
Uniwersalny
10W-40
4L
API SL/SJ/SH/SG JASO MA2
SL/SJ/SH/SG
Syntetyczny
n/a
16500, 16500., API SL/SJ/SH/SG, JASO MA M033MOT052
7
Motul 5100 4T 10W-50 1L
1 opinia
Motul
Uniwersalny
10W-50
1L
API SL/SJ/SH/SG, JASO MA2
SL/SJ/SH/SG
Półsyntetyczny
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Oleje silnikowe, Klasa jakości API: SG
1. Valvoline DuraBlend 4T 10W-40 1L
VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40 1LITR
DuraBlend(TM) 4T Motorcycle Oil SAE 10W-40 wysokowydajny półsyntetyczny olej silnikowy do wszystkich czterosuwowych silników motocyklowych.
Specjalna formuła zapewniająca spełnienie wymogów wszystkich czołowych producentów motocykli oraz ochronę w surowych warunkach eksploatacji.
Specjalna formuła produktu umożliwia spełnienie wymogów japońskich oraz innych producentów motocykli, oferując najwyższą ochronę i wydajność we wszystkich warunkach.
Oleje silnikowe należą do grupy najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Ich podstawowym zadaniem jest wytworzenie cienkiej błony, zwanej filmem olejowym na styku współpracujących elementów. Prócz tego olej krążący w silniku musi odprowadzać ciepło od najbardziej obciążonych temperaturowo podzespołów. Dodatki zawarte w recepturze oleju pomagają utrzymać sadze i osady w formie zawiesiny, co bardzo korzystnie wpływa na kondycję jednostki napędowej.
Olej silnikowy platinum classic life+ 20w-50 to wielosezonowy olej mineralny, opracowany z myślą o ochronie silników o znacznym przebiegu, zarówno benzynowych jak i silników diesla. Starannie dobrane dodatki uszlachetniające pozwalają na utrzymywanie osadów w postaci zawiesiny, co jest szczególnie istotne w przypadku wysłużonych jednostek napędowych. Formuła ,,reduce oil consumption" pozwala na ograniczenie wycieków oraz zużycia oleju.
Najtańsze produkty: Oleje silnikowe, Klasa jakości API: SG
1. Orlen Platinum Classic LIFE+ 20W-50 1L
Oleje silnikowe należą do grupy najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Ich podstawowym zadaniem jest wytworzenie cienkiej błony, zwanej filmem olejowym na styku współpracujących elementów. Prócz tego olej krążący w silniku musi odprowadzać ciepło od najbardziej obciążonych temperaturowo podzespołów. Dodatki zawarte w recepturze oleju pomagają utrzymać sadze i osady w formie zawiesiny, co bardzo korzystnie wpływa na kondycję jednostki napędowej.
DuraBlend(TM) 4T Motorcycle Oil SAE 10W-40 wysokowydajny półsyntetyczny olej silnikowy do wszystkich czterosuwowych silników motocyklowych.
Specjalna formuła zapewniająca spełnienie wymogów wszystkich czołowych producentów motocykli oraz ochronę w surowych warunkach eksploatacji.
Specjalna formuła produktu umożliwia spełnienie wymogów japońskich oraz innych producentów motocykli, oferując najwyższą ochronę i wydajność we wszystkich warunkach.
astosowanie: Motocykle używane w ruchu ulicznym, pojazdy/motocykle terenowe, enduro, trial. Motocykle z silnikami czterosuwowymi, z/bez zintegrowanej skrzyni biegów, z suchym/mokrym sprzęgłem; silniki spełniające normy EURO 2 lub EURO 3, wyposażone w katalizator, wtryskiwacz powietrza. Inne: motocykle bez katalizatora, skutery, ATV. Specyfikacja: API SL / SJ / SH / SG Aprobata techniczna: JASO MA nr M033MOT056 Olej półsyntetyczny na bazie estrów zapewnia prawidłową ochronę i przedłużą żywotno...
Motul 5100 10W-40 4L: Świetny.
Motul 5100 10W-40 4L: polecam